Een kindvriendelijk hotel in Amsterdam met kids? Patricia ging naar a&o Hostels!

Auteur: Patricia J

Dit artikel is gepubliceerd op: 17/10/2019

Van a&o Hostels mochten we 2 nachten in een van hun hostels verblijven, wij kozen voor Amsterdam! We besloten er al vroeg heen te gaan, zodat we een dagje Amsterdam extra konden meepakken. Er is namelijk er een hoop te doen in Amsterdam, ook voor jonge kinderen!

Meteen maar de speelhoek in

Het hostel ligt op slechts 5 minuten lopen van het metrostation. Dat is zeker met kinderen ideaal! We wilden in eerste instantie dan ook met het openbaar vervoer naar het hostel gaan, maar dat was voor onze jongste dochter (vlak na een operatie) net iets te intensief. Daarom besloten we om er zondagochtend vroeg naartoe te rijden en de auto daar neer te zetten. Het hostel heeft eigen parkeerplekken. Houd er wel rekening mee dat dit €12,50 per dag kost.

De kinderen doken bij aankomst direct de kinderspeelhoek in.

De kinderen doken bij aankomst direct de kinderspeelhoek in. Er staan spelletjes en een houten grote speelboot. Het ziet er heel aantrekkelijk uit. Ook kun je er een buggy huren. Wij hadden de onze meegenomen, maar het is wel echt heel handig dat ze dit aanbieden.

Doordat we zo vroeg waren, konden we natuurlijk nog niet in de kamer, maar bij de balie kun je je wel alvast melden. We kregen ontbijtmuntjes en in de middag konden we de sleutelkaart van onze kamer ophalen. Je kunt eventueel lockers huren voor je bagage. Wij haalden ook alvast dagkaarten voor de metro/tram/bus. De kinderen hadden het idee echt heel erg op vakantie te zijn, want de mensen achter de balie spraken Engels. We hebben er erg om gelachen met de medewerkers, die allemaal erg vriendelijk waren.

Amsterdam met kinderen

Toen begon de uitdaging… Want er is zo veel te doen in Amsterdam met kinderen, dus waar begin je dan?! We besloten naar het Vondelpark te gaan en hadden nog een hoop andere activiteiten bedacht. Uiteindelijk zijn we de hele dag in het Vondelpark gebleven! Er was namelijk een gratis evenement van Zappelin. De kinderen kregen een stempelkaart en mochten schminken, op een luchtkussen, cupcakes maken en nog veel meer spelletjes. Het was een eenmalig evenement, maar wel leuk dat we er zo tegenaan liepen.

Daarna gingen we naar het kinderkookkafé. Dat is echt een aanrader met kinderen. Ze mochten er zelf hun eigen lunch maken! Ze kozen voor kaasstengels, koekjes en worstenbroodjes. De kinderen moeten zelf de ingrediënten en benodigdheden pakken en dan kunnen ze aan de slag. Als alles in de oven gaat, kunnen de kinderen lekker spelen buiten in het speeltuintje. Nadat we gegeten hadden, liepen we het Vondelpark verder in en kwamen we bij een ondiep zwembad en een speeltuin. Het weer was zo goed dat wij de hele middag daar zijn gebleven. De kinderen hebben genoten. We sloten de dag af door lekker uit eten te gaan.

Het kinderkookkafé is echt een leuk café voor kinderen!

Kamer met stapelbed!

Toen we terugkwamen in het hotel konden we bij de receptie de sleutel ophalen. De kinderen doken natuurlijk weer gelijk de speelhoek in. Bij de receptie kregen we de sleutel, lakens en handdoeken. Het bed voor volwassenen was opgemaakt, maar het stapelbed voor de meiden moest nog gedaan worden. De kamer was goed, schoon en netjes. Er zat alles in wat je nodig hebt: een douche, toilet, stapelbed voor de meiden en een 2-persoonsbed voor ons. Daarnaast was er in de kamer een kastje voor iedereen. Het stapelbed boven is niet echt voor jonge kinderen, dat is wel iets om rekening mee te houden. Het hekje loopt namelijk niet helemaal door. Natuurlijk zijn matrassen voor iedereen heel persoonlijk, maar wij vonden deze bedden wel wat aan de harde kant.

In de lift kun je zien wat de drukste tijden zijn voor het ontbijt. Nu waren we vroeg op in verband met de kinderen, dus gingen we ervan uit dat het wel rustig zou zijn met het ontbijt. Dat was ook zo gelukkig. Het ontbijt was goed. Er was toast, broodjes, beleg, muesli, ei… Eigenlijk gewoon alles voor een goed ontbijt. Daarnaast kon je er sapjes, koffie en thee krijgen. Helaas werd onze dochter op de 2e dag erg ziek en moesten we aan het eind van de dag terug naar huis. Het personeel was erg behulpzaam en ze vonden het voor ons heel vervelend dat we weg moesten. En wij baalden natuurlijk ook, want er is zo veel te zien in Amsterdam! We komen daarom zeker weten snel weer terug, want we hebben nog een heel lijstje af te werken…

Amsterdam met kids, ons to-dolijstje!

De volgende keer als we in Amsterdam zijn, staan de volgende dingen op onze to-dolijst:

• Tropenmuseum is een museum over mensen. En het Tropenmuseum Junior is het eerste kindermuseum van Nederland!
  • Boottocht over de Amsterdamse grachten. Ook in de winter erg leuk en extra speciaal tijdens het Amsterdam Light Festival
  • Artis is de oudste dierentuin van Amserdam, in hartje centrum. Onmisbaar als je met kinderen in Amsterdam bent
  • NEMO Science Museum, een wetenschap- en technologiemuseum. Leuk voor jong (en oud;-))!
  • De Dam, het plein in Amsterdam met allerlei straatartiesten en natuurlijk het prachtige Paleis op de Dam
  • Madame Tussauds, een wassenbeeldenmuseum waar de kinderen hun sterren ontmoeten
  • Pythonbrug, een bijzondere brug in Amsterdam die over het water in het Oostelijk Havengebied kronkelt
  • Xsmall, leuke kinderkleding op de Van Baerlestraat
  • Amstelpark, een prachtig park in Amsterdam met een fantastische speeltuin

Deze blogs al gelezen?

Vakantie met twee ‘eenkindgezinnen’ op Mallorca: dubbel avontuur!

Wij zijn met z’n drietjes thuis: m’n vriend, ons dochtertje Puck (7) en ikzelf. We reizen (en reisden) dan ook heel wat samen. Toen Puck kleiner was, ging dat vaak zonder slag of stoot.

Vakantiehuistip: Villa Miali Curaçao

“Afgelopen maart verbleven wij met onze kleuter van 4 en baby van 9 maanden 2 weken in een van de appartementen van Villa Miali, gelegen in de rustige villawijk Vista Royal en op een steenworp afstand van Jan Thiel Beach.”

Interrailen met een dreumes? Het kan! Femke vertelt!

Rechts van mij slaapt mijn vriend, links onze zoon. Vanuit de hotelkamer in een goedkoop pensionnetje in Frankfurt hoor ik in de kamer naast ons al ruim een uur bellende, lachende en discussiërende Italianen.